26 feb 2009

Secundària es mobilitza per l’ensenyament públic al País Valencià

Hèctor Serra
Dimecres, 25 de febrer de 2009 16:49
sepc 26 fAvui dijous 26 de febrer el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha cridat a la vaga a tots els centres de secundària del País Valencià. Diferents mobilitzacions tenen com a objectiu denunciar la degradació de l’ensenyament públic valencià. Sobre aquestes protestes i altres assumptes educatius ha parlat per a L’ACCENT el responsable nacional de secundària del sindicat, Lluís Pasqual.

Hi ha manifestacions previstes a Guardamar del Segura, Teulada, Carcaixent, Gandia, Castelló i València. Totes elles porten per lema “Contra la contra. Construïm l’ensenyament popular!”

“Política de circ”
Molts i molt greus són els problemes que s’han accentuat els darrers anys a l’àmbit educatiu valencià. A secundària, el SEPC considera que ja s’ha fet un gra massa. Lluís Pasqual creu que hi ha “un abús en les polítiques de degradació de l’ensenyament públic” i per això demana “la dimissió de Font de Mora i el seu equip” com a responsables d’Educació al govern valencià.

Pasqual ha criticat l’actitud del conseller Font de Mora en “fer cas omís de les reclamacions de l’educació pública en les darreres reunions” i ha acusat el govern d’afavorir els centres privats i concertats. Entre els problemes més crítics que afecten secundària, Pasqual ha destacat “la massificació d’aules, la degradació d’instal·lacions i l’existència de barracons, un percentatge important dels quals són definitius”. Malgrat aquesta situació, el jove ha afirmat que la comunitat educativa està eixint molt al carrer amb un fort esperit de lluita, on el SEPC no en queda exclòs.

Sobre l’anunci emès ahir pel conseller Font de Mora en relació a la inclusió de l’ensenyament del xinès mandarí com una assignatura optativa a secundària i batxillerat, Pasqual s’ha mostrat convençut que es tracta d’una política “per desviar l’atenció als problemes reals i seriosos”. El jove ho ha titllat com a “política de circ”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario