13 oct 2009

Otegi, Rafa Diez i alguns independentistes més detinguts per la policia espanyola

L'ACCENT.CAT
Dimarts, 13 d'octubre de 2009 17:42

La Policia espanyola ha entrat aquest dimarts 13 d'octubre al vespre a la seu del sindicat LAB a Donostia i ha detingut a una desena d'independentistes bascos. Entre els detinguts hi ha Arnaldo Otegi i Rafa Diez.

LAB era, fins ara, un dels pocs espais de l'esquerra abertzale que no havia estat agredit per les forces policials espanyoles en l'espiral de repressió contra el moviment independentista basc.

Segons l'agència espanyola EFE, seria una operació "per evitar la reconstrucció de la Mesa Nacional de la formació abertzale".

____________________________________________________________________

La Policía española ha detenido a Arnaldo Otegi, Rufi Etxeberria, Rafa Díez, Arkaitz Rodriguez , Sonia Jacinto y Miren Zabalebeta en la sede de LAB de Donostia, en el polígono Igara.

Poco antes, los uniformados han arrestado en Hernani a Mañel Serra cuando se dirigía a la ikastola Langile de la localidad.

La agencia Efe, citando fuentes policiales, ha difundido que las detenciones se enmarcan en una operación contra "la reconstituida dirección de la izquierda abertzale". La operación está ordenada por el juez Baltasar Garzón.

Según ha divulgado Europa Press, citando fuentes policiales, los detenidos formarían "parte de lo que sería la nueva cúpula de Batasuna", que "organizada en torno al nombre Bateragune" habría mantenido reuniones en los últimos meses. Hoy estarían reunidos en la sede de LAB.

Las inmediaciones de la sede sindical se encuentran acordonadas por la Policía, que no permite el paso.

La haine.

No hay comentarios:

Publicar un comentario