11 oct 2009

Valencia: Miles de personas marcharon pese a la provocación ultraderechista y la presión policial

Cerca de 5000 personas, según han declarado a la prensa las organizaciones convocantes, participaron ayer en la manifestación del 9 de octubre, que por parte de los partidos y sindicatos tradicionales significa reivindicar la Comunidad Autónoma de Valencia así como figura de Jaume I.

La marcha comenzó en la Plaza San Agustín y recorrió las calles Xativa y Colón hasta llegar a la Plaza América. La pancarta principal llevaba por lema "País Valencia sí, trabajo digno, derechos sociales".

Por su parte las organizaciones Endavant y Maulets llevaron un bloque propio diferenciado y precedido por la pancarta "hacia la unidad popular por la independencia y el socialismo". Al principio de la marcha fue quemada una caja de cartón con diferentes caras: la del Rey, del PP, PSOE, Sarkozy, Rajoy y Zapatero, entre otros.

Un portavoz de estas dos organizaciones declaró a La Haine que "la manifestación de hoy la ha organizado la 'Comisión 9 de Octubre', que integra a numerosas organizaciones, pero dentro de esta movilización nosotros como Endavant y Maulets hemos hecho un bloque propio y separado. Lo que buscamos con esto es que se visibilice que existe una izquierda independentista que no reivindica la figura de Jaume I sino la catalanidad de Valencia y que apuesta por un proyecto político diferente al de los partidos. Por suerte podemos decir que el bloque más numeroso ha sido el nuestro porque la gente joven suele venir con nosotros".

Provocación de la extrema derecha y presión policial

Inesperadamente la Delegación de Gobierno había autorizado para el mismo 9 de octubre y a la misma hora una concentración del colectivo ultraderechista "Grup d'Accio Valencianista" a escasos 100 metros del final de la manifestación principal.

El portavoz de Endavant y Maulets resaltó a La Haine que "ha habido mucha presencia policial porque la extrema derecha en valencia convocaba justo donde nosotros normalmente acabamos la manifestación y hemos pasado 20 metros cerca suyo. No ha pasado nada, cuatro provocaciones y nada más, pero este hecho ha provocado que mucha policía y helicópteros estuvieran rondando por la manifestación. Una vez mas el PSOE muestra de qué lado está y cuales son sus intereses; la extrema derecha continua con la impunidad y a nosotros nos envían a la policía. El El Grup d'Accio Valencianista es la extrema derecha autóctona de aquí, por eso hemos dicho públicamente que cualquier cosa que pudiera pasar hoy es responsabilidad de la Delegación de Gobierno porque habían permitido esa concentración. Curiosamente nuestro bloque ha sido el único que ha ido escoltado por la policía".


[català]

València: Milers de persones van marxar malgrat la provocació de la ultradreta i la pressió policial
La Delegació de Govern va autoritzar prop de la manifestació del 9 d'Octubre un acte del grup d'ultradreta GAV. La Haine va entrevistar a un portaveu de Maulets i Endavant

Prop de 5000 persones, segons han declarat a la premsa les organitzacions convocants, participaren ahir en la manifestació del 9 d'Octubre, que per part dels partits i sindicats tradicionals significa reivindicar la Comunitat Autònoma de València així com a figura de Jaume I.

La marxa va començar a la Plaça San Agustí i va recórrer els carrers Xàtiva i Colon fins a arribar a la Plaça Amèrica. La pancarta principal portava per lema "País Valencià sí, treball digne, drets socials".

Per la seua banda, les organitzacions Endavant i Maulets van dur un bloc propi diferenciat i precedit per la pancarta "cap a la unitat popular per la independència i el socialisme". Al principi de la marxa va ser cremada una caixa de cartró amb diferents cares: la del Rei, del PP, PSOE, Sarkozy, Rajoy i Zapatero, entre altres.

Un portaveu d'aquestes dues organitzacions va declarar a La Haine que "la manifestació de hui l'ha organitzat la 'Comissió 9 d'Octubre', que integra a nombroses organitzacions, però dintre d'aquesta mobilització nosaltres com a Endavant i Maulets hem fet un bloc propi i separat. El que busquem amb això és que es visibilitze que existeix una esquerra independentista que no reivindica la figura de Jaume I, sinó la catalanitat de València i que aposta per un projecte polític diferent al dels partits. Per sort podem dir que el bloc més nombrós ha sigut el nostre perquè la gent jove sol vindre amb nosaltres".

Provocació de l'extrema dreta i pressió policial

Inesperadament, la Delegació de Govern havia autoritzat per al mateix 9 d'octubre i a la mateixa hora una concentració del col·lectiu d'ultradreta "Grup d'Acció Valencianista" a escassos 100 metres del final de la manifestació principal.

El portaveu d'Endavant i Maulets va ressaltar a La Haine que "hi ha hagut molta presència policial perquè l'extrema dreta en València convocava just on nosaltres normalment acabem la manifestació i hem passat 20 metros prop seu. No ha passat res, quatre provocacions i res més, però aquest fet ha provocat que molta policia i helicòpters estigueren rondant per la manifestació. Una vegada més, el PSOE mostra de quin costat està i quins són els seus interessos; l'extrema dreta continua amb la impunitat i a nosaltres ens envien a la policia. El Grup d'Acció Valencianista és l'extrema dreta autòctona d'aquí, per això hem dit públicament que qualsevol cosa que pogués passar hui és responsabilitat de la Delegació de Govern perquè havien permès aquesta concentració. Curiosament, el nostre bloc ha sigut l'únic que ha anat escoltat per la policia".

Traducció: La Plataforma.net


Fotos de La Plataforma
Centenars de persones han marxat en el bloc de l'esquerra independentista, per conmemorar en 9 d'Octubre, Diada Nacional del País Valèncià.

http://theplatform.nuevaradio.org/index.php?blog=4&p=956

No hay comentarios:

Publicar un comentario