13 jun 2010

Manifestación por el Raval en apoyo a la huelga de hambre y contra los CIES

[Cat/Cast] La huelga sigue adelante por unas 5 personas. La noche del viernes al sábado al menos un huelguista de hambre fue maltratado por la policía.

[Català]

Ahir a la tarda va tenir lloc una manifestació pels carrers del Raval, barri amb un gran nombre de població migrant, en suport a la vaga de fam que els presos del Centre d'Internament d'Estrangers de la Zona Franca han dut a terme al llarg d'aquesta setmana. En la marxa han participat entre 150 i 200 persones. S'ha anat parlant amb un gran nombre de persones, explicant-los el motiu de la protesta i la situació al CIE.

Després de recórrer diversos carrers del barri del Raval, entre crits de "Tancarem els Centres d´Internament", “Fuego, fuego, fuego a los CIE”, o “Abajo los muros de las prisiones”, s'ha arribat al Paral•lel, on s'estava celebrant una festa massiva al carrer amb més de sis escenaris. La marxa s'ha endinsat per la zona de la festa i s'han anat prenent escenaris, fins a tres, on s'han desplegat pancartes en què s’hi llegia "No més morts per papers" o "Cap mort sense resposta". A més a més, quan s’ha pogut, s'ha intervingut el micròfon i, quan no, s'ha explicat el motiu de l'acció pel megàfon. Així mateix, s'ha anat explicant la situació del CIE a peu de carrer entre la gent que hi havia allà.

Tenim constància que la vaga de fam es manté en peu, a càrrec, com a mínim, d’uns cinc interns. Val a destacar que, segons s'ha pogut saber, la policia els continua acovardint. En la nit del divendres a dissabte, almenys una persona va ser maltractada per algun policia. La situació continua sent molt complicada. Així mateix, des de la direcció del CIE, cada vegada s'estan posant més obstacles a les persones que acudeixen a realitzar-hi visites i a parlar amb els familiars. Val a dir també que divendres passat van tornar a posar moltes dificultats per a realitzar les visites, i van amenaçar de restringir-les. Fins i tot, diverses persones se les va fer fora a empentes del lloc on esperaven per accedir a les visites. Es continua treballant des de fora per continuar donant suport a les persones que estan tancades, i avui tindrà lloc una assemblea del Grup de Solidaritat amb la Vaga de Fam en què es decidirà com es continua treballant des de l’exterior del centre d'extermini de la Zona Franca. La lluita contra els CIE continua endavant, tant des de dins com des de fora.


[Castellano]

En la tarde de ayer tuvo lugar una manifestación por las calles del Raval, barrio con un gran número de población migrante, en apoyo a la huelga de hambre que los presos del Centro de Internamiento de Extranjeros de la Zona Franca han llevado a cabo a lo largo de esta semana. En la marcha han participado entre 150 y 200 personas. Se ha ido hablando con un gran número de personas, explicándoles el motivo de la marcha y la situación en el CIE.

Tras recorrer varias calles del barrio del Raval, entre gritos de “Tancarem els centres d´internament”, “Fuego, fuego, fuego a los CIE”, o “Abajo los muros de las prisiones”, se ha llegado al Paralel, lugar donde se estaba celebrando una fiesta masiva en la calle con más de 6 escenarios. La marcha se ha adentrado dentro de la zona de la fiesta y se han ido tomando escenarios, hasta 3, donde se han desplegado pancartas en las que ponía “No más muertes por papeles” o “ninguna muerte sin respuesta”. Además se ha intervenido por el micrófono en las que se ha podido y en otras se ha explicado el motivo de la acción por el megáfono. Asimismo, se ha ido explicando la situación del CIE a pie de calle entre la gente que se encontraba en el lugar.

Según tenemos constancia, la huelga de hambre sigue adelante, al menos por unos 5 internos. Cabe destacar que según se ha podido saber, la policía les continúa amedrentando. En la noche del viernes al sábado al menos una persona fue maltratada por algún policía. La situación continua siendo muy complicada. Asimismo, desde la dirección del CIE, cada vez se están poniendo más obstáculos a las personas que acuden a realizar visitas al CIE y a hablar con los familiares. Cabe destacar que el pasado viernes volvieron a poner muchas dificultades para visitar, y amenazaron con restringir las visitas. Incluso, a varias personas se las echó a empujones del lugar donde se espera para acceder a las visitas. Se sigue trabajando desde fuera para seguir dando apoyo a las personas que están encerradas, y en el día de hoy tendrá lugar una asamblea del Grupo de Solidaridad con la Huelga de Hambre donde se decidirá de qué manera se continúa trabajando desde fuera del centro de exterminio de la Zona Franca. La lucha contra los CIES sigue adelante, tanto desde dentro como desde fuera.


Fotos

No hay comentarios:

Publicar un comentario